22.09.2017
Suomen Liikemiesten Kauppaopisto aloittaa kokeilun, jossa opiskelijoista koostuva
ryhmä ideoi ratkaisuvaihtoehtoja asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Ideoiden pohjalta opiskelijat vetävät henkilöstölle työpajoja, joissa muotoillaan arjen toimintatapoja, joilla uusi kulttuuri konkreettisesti kasvaa jokapäiväisessä työssä ja kanssakäymisessä.
- Meillä on vahva halu kulttuurin muutokseen. Meidän pitää jatkuvasti löytää uusia tapoja lähestyä opiskelijoita. Emme voi enää ajatella, että kaadamme tietoa opiskelijoiden päähän, toteaa Suomen Liikemiesten Kauppaopiston rehtori Antti Loukola.
Loukolan mukaan opiskelijakohtaamiset, tunteet ja nuorten antamat merkitykset ovat nousseet yhtä merkittävämpään asemaan.
- Haluamme jatkossa ajatella uusiksi tapaamme vuorovaikuttaa opiskelijoiden kanssa. Erityisesti haluamme panostaa opiskelijakokemuksen parantamiseen. Kukaan muu ei voi olla sen alan ekspertti kuin opiskelijat itse. Siksi teemme opiskelijakokemuksen kehittämistä opiskelijoiden johdolla.
Opiskelijoiden kehittämistyötä ohjaa 15/30-toimiston palvelumuotoilija Satu-Mari Jansson.
- On todella hienoa, että Suomen Liikemiesten Kauppaopisto lähtee kehittämään asiakaskokemusta näin rohkeasti uudella tavalla ja ennakkoluulottomasti, toteaa Jansson.
- Tavoitteenamme on syksyn aikana viedä ideoita käytäntöön mahdollisimman nopeasti niiden toimivuuden testaamiseksi. Koulu pääsee parantamaan asiakaskokemusta ja opiskelijoille palvelumuotoilullisesta osaamisesta tulee varmasti olemaan hyötyä työllistymisessä ja jatkossa sitten heidän toimiessa työelämässä.
Ammattiosaamisen kehittämisyhtiö AMKE Oy Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry
Eteläranta 10
00130 Helsinki