AMKEn koulutuksen johtamisen työryhmä reformin toimeenpanon äärellä

14.02.2017

AMKE nimitti alkuvuodesta työryhmät valmistelemaan painopistealueiden työtä. Samalla haluttiin tukea  koulutuksen järjestäjien monipuolista verkostoitumista keskenään.

Koulutuksen johtamisen verkosto kokoontui AMKEn toimistolla ja skypen avulla ensimmäistä kertaa maanantaina 13.2. Paikalla olivat lähes kaikki työryhmän jäsenet.

Kojo -työryhmä ja verkosto on merkittävä tuki reformin toimeenpanolle. Reformin toimeenpanon kysymyksiä työryhmä päätyi palastelemaan työlistaksi vuodelle 2017.

Esillä vuoden aikana ovat

  • muutosjohtamisen kysymykset erityisesti henkilöstöjohtamisen näkökulmasta (ml. ikäjohtaminen)
  • uuden opettajuuden johtaminen
  • työelämäyhteyksien johtamisen ja työpaikoilla tapahuvan oppimisen organisoinnin kysymykset
  • koulutuksen järjestäjien organisaatiomuutokset ja niiden merkitys johtamisessa
  • koulutuksen laatu ja laadunhallinnan järjestelmät johtamisen tukena
  • kumppanuuksien johtaminen, kuntayhteistyön mahdollisuudet sekä koulutuksen kokonaisuus toisella asteella.
  • koulutuksesta kertomisen muuttuminen markkinoinnista viestintään ja viestinnän johtaminen.

Työryhmä seuraa myös menossa olevia hankkeita ammatillisen koulutuksen perustehtävän ja oppimisprosessin muutoksesta (mm. Parasta osaamista ja Validiointi-hanke).

Työryhmä päätti kokoontua kevään aikana vielä kolme kertaa. Tapaamisista yksi valmistellaan koko verkoston yhteiseksi, avoimeksi päiväksi ja se järjestetään loppukeväästä.

Katso lyhyt video työryhmän kokoontumisesta

KOJO-verkoston työryhmän kokoonpano

Yhteystiedot

Ammattiosaamisen kehittämisyhtiö AMKE Oy Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry

Eteläranta 10
00130 Helsinki

toimisto@amke.fi